„Ритам, такт, тактирање и вежбање у такту“
У оквиру теме „Ритам, такт, тактирање и вежбање у такту“ ученици петог разреда су у трећој недељи октобра обрадили овај појам из више предмета а из српског језика на више начина:
- Физичко васпитање: тема је обрађена у склопу наставне јединице „Ниски и високи старт“ али овога пута са акцентом на вежбама обликовања. Ученицима је објашњено шта је то такт и то кроз покрет тела: један покрет је део такта. Ако је вежба састављена од 2 покрета то би био 2/4 такт и броји се 1,2,2,2,3,2....ако је вежба састављена од три покрета ¾ такт и броји се 1,2,3,2,2,3....и ако вежба има 4 покрета то је 4/4 такт и броји се 1,2,3,4.2,2,3,4,3,2,3,4....За сваку вежбу дат је пример и деца су сама показивала поједине вежбе уз бројање и помоћ наставника при савладавању.
- Музичко васпитање: ученици су упознавали појмове ритам, музички метар, тактне црте, осмина, четвртина и половина ноте. Уз бројалице и тактирање научили су музичке особине као што су: ритам, пулс, метар. Оне такође имају и значајну улогу у увежбавању говорног апаратa.
- Српски језик: ученици су упознати са различитим врстама читања и њиховим одликама. Упућени су на значај појма ритам приликом изражајног казивања. Читањем одабраних текстова ученици су практично увежбали оно што су у првом делу часа урадили теоријски.
- Српски језик: ученици су упознали једну најважнијих особина лирске песме – ритмичност. Изучавајући ову особину лирског рода на обредним и митолошким народним лирским песмама, ученици су научили да разликују лирски од епског десетерца, одређују врсту стиха, разлику између слободног и везаног стиха, уочили припрев и повезали га са рефреном у савременој музици. На крају су у појму синкретичност уочили обједињене уметности: музику, игру и уметност речи.